SELECT events.*, eventToShluchaAndDate.* FROM events LEFT JOIN eventToShluchaAndDate ON events.eventID = eventToShluchaAndDate.eventToShluchEventID WHERE events.mercazAllId=306 AND eventID=21335 AND eventToShluchFromTime != '00:00:00' AND eventToShluchToTime != '00:00:00'

אירועים

סינמה דוקו: יוסי שריד הקרנת הסרט ומפגש עם היוצר

האירוע ייחל בעוד:
על האירוע:

יוסי שריד
הקרנת הסרט ומפגש עם היוצר - אבידע ליבני
רביעי, 23.8, בשעה 20:00
מוזיאון העלייה הראשונה
 

הוא היה משורר צעיר ומבטיח שסומן לגדולות על ידי אמו שהתאבדה כשהיה בן 21; התגלגל לפוליטיקה בטעות, הפך למנהיג השמאל שמיקם עצמו לצד השקופים והדחויים אבל לא הצליח להיות נאהב עליהם; וכשסוף סוף הגיע להיות שר בכיר התעקש לעמוד על עקרונותיו מול החרדים ועל הדרך פגע במאבקו להגיע לשלום עם הפלסטינים. במשך 50 שבועות וחמישה ימים נלחם שר החינוך יוסי שריד בדרישה שיכסה את חובות תנועת החינוך של ש"ס ולא הסכים לסגת, גם כשכונה המן הרשע וגם כשראש הממשלה אמר לו שהפך מ"נכס לנאחס": מאבק בו טמון סיפור חיי האופוזיציונר הנצחי שסירב להתפשר ותמיד "בעט בדלי".

 
אבידע ליבני, בוגר אוניברסיטת ת"א, הוא במאי סרטים וסדרות תיעודיים. בין השאר ביים את הסדרות "שיר אהבה סטנדרטי", "האגרוף" ואת הסרטים "הפסנתרן מרמאללה" ו"רצח בקולנוע צפון" (שנבחר על ידי פורום מבקרי הקולנוע כסרט התיעודי הטוב ביותר לשנת 2020).
 
אביעד הומינר-רוזנבלום מפרסם בתלם – במה לשיחה פוליטית אחרת:
"קשה שלא להתאהב בדמותו של יוסי שריד, כפי שהיא משתקפת בסרט: איש הגון וישר, שפיו וליבו שווים, בעל השכלה יהודית ואוניברסלית, שחותר באומץ להגשים את הערכים שבהם הוא מאמין.... קשה גם שלא להתגעגע לימים שבהם פוליטיקאים היו מוכנים לשלם מחיר אישי ופוליטי עבור הערכים שבהם הם מאמינים, וניסו לעזור גם לאזרחים שלא תמכו בהם בבחירות, וכנראה גם לעולם לא יתמכו."

קרדיטים:

מפיקות ראשיות: שולה שפיגל ודנה עדן / במאי: אבידע ליבני / תחקיר והפקה: דוד מימוני / עורך: בועז ליאון / צלם: אבנר שחף / מוזיקה מקורית: עידו ברגר /  עיצוב פסקול ומיקס: יוסי אפלבאום / עיצוב תמונה: אהרון פאר

 

אירוע נגיש למוגבלים בתנועה
מחיר: 40